شرايط انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري 97

تله مشاور ايران اولين و تخصصي ترين سايت كشور در زمينه مشاوره تحصيلي , انتخاب رشته كنكور , دانشگاه , خانواده و نظام وظيفه است.

شرايط انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري 97

۲۶ بازديد

شرايط انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري از سئوالات بسيار متداولي است كه مشاوران تحصيلي با آن مواجه مي شوند. علت انصراف از دانشگاه عوامل مختلفي مي تواند داشته باشد. عدم علاقه به رشته تحصيلي يا دانشگاه محل تحصيل يا تمايل به تغيير رشته به سمت رشته هايي كه بازار كار بهتري دارند از عوامل شايع انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري است. از آنجايي كه انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري 97 مي تواند يكي از ابهاماتي باشد كه در ذهن بسياري از داوطلباني كه در كنكور سراسري 97 ثبت نام كرده اند باشد تصميم به نوشتن اين مقاله گرفتيم. در اين مقاله شما مي توانيد از چگونگي انصراف از دانشگاه و قوانين موجود براي شركت در كنكور سراسري 97 براي دانشجوياني كه از دانشگاه انصراف داده اند با خبر شويد. با توجه به تجربه اي كه از داوطلبان سال هاي گذشته كنكور  داريم در يك مقاله ديگر تمام سوالات متداول انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري 97 كه ممكن است داوطلبان كنكور سراسري 97 با آن برخورد كنند را جمع آوري كرده ايم.

 

مطالب مهم مرتبط:

  1. تاريخ و زمان ثبت نام كنكور سراسري 97

  2. ثبت نام كنكور سراسري 97

  3. شرايط ثبت نام كنكور سراسري 97

 

شرايط انصراف از تحصيل و شركت مجدد در كنكور سراسري 97

در رابطه با انصراف از تحصيل و شركت مجدد در كنكور سراسري دانشجويان به 3  دسته تقسيم مي شوند

دسته اول) دانشجويان دوره روزانه

دسته دوم) دانشجويان دوره هاي غير روزانه

سوم) دانشجويان كارداني روزانه

 

شرايط انصراف از تحصيل  و شركت مجدد در كنكور سراسري 97 براي دانشجويان روزانه

اين دسته از دانشجويان بايد حداكثر تا پايان ساعت اداري روز 30 بهمن 96  به انصراف قطعي از دانشگاه اقدام كنند. اگر اين دانشجويان ورودي سال 96 به قبل باشند مي توانند براي كنكور سراسري از تمامي رشته ها اعم از ( روزانه و شبانه و غير انتفاعي و...) انتخاب رشته داشته باشند. اما اگر دانشجو ورودي روزانه (متمركز يا نيمه متمركز) سال 96 باشد فقط در رشته هاي غير روزانه مي تواند انتخاب رشته كند و فقط در آن رشته ها گزينش خواهد شد. اگر اين دسته دانشجويان تمايل به انتخاب رشته هاي روزانه داشته باشند، بايد در كنكور سال 98 شركت كنند. يك حالت ديگر هم كه ممكن است اتفاق بيفتد اين است كه دانشجوي انصرافي مايل به دريافت مدرك معادل كارداني خود باشد؛ در اين صورت اين دسته دانشجويان پس از تسويه حساب كامل خود از دانشگاه و صندوق رفاه دانشجويي، حق ثبت نام در در كنكور سراسري را دارند.

 

شرايط انصراف از تحصيل  و شركت مجدد در كنكور سراسري 97 براي دانشجويان غير روزانه

اين دسته دانشجويان شامل دانشجويان رشته هاي: نيمه حضوري، مجازي، پرديس هاي  خودگردان، ظرفيت مازاد، شبانه(نوبت دوم)، پيام نور و غير انتفاعي و مراكز علمي كاربردي و دانشگاه هاي آزاد و ... مي باشند. اين دسته از دانشجويان بدون انصراف از تحصيل مي توانند در كنكور سراسري شركت كنند و در صورت قبولي جديد، انصراف از قبولي قبلي را انجام دهند و گواهي مربوطه را به دستگاه ذي ربط ارائه دهند.

 

شرايط انصراف از تحصيل  و شركت مجدد در كنكور سراسري 97 براي دانشجويان كارداني روزانه

اين دسته از دانشجويان اگر در رشته هاي غيرپزشكي مشغول به تحصيل هستند و تا تاريخ 31/6/97 فارغ التحصيل مي شوند نيازي به انصراف ندارند. و مي توانند در كنكور سراسري 97 ثبت نام كنند. دسته دوم دانشجويان رشته هاي كارداني پزشكي هستند اين دسته از انجا كه ملزم به گذراندن طرح نيروي انساني خود مي باشند شامل اين قانون نمي باشند و فقط به شرط آن مي توانند در كنكور 97 شركت كنند كه فارغ التحصيل دوره كارداني باشند و طرح نيروي انساني خود را يا تا پايان تاريخ 31/6/97 و يا تا پايان تاريخ 30/11/97 به پايان برسانند و به محض قبولي بايد گواهي پايان طرح نيروي انساني خود را ارائه كنند.

 

توصيه اي مورد انصرفا از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري 97

از انجايي كه قوانين موجود در مورد شرايط انصراف از تحصيلي و شكرت مجدد در كنكور سراسري 97 بسيار زياد بوده و  از حوصله اين بحث خارج مي باشد. در اين مقاله به توضيح مهم ترين شرايط و قوانين موجود در مورد اين قضيه پرداختيم. توصيه ما اين است در صورتي كه قصد انصراف از دانشگاه را داريد قبل از انجام هر اقدامي با مشاوران آگاه در اين زمينه مشاوره كنيد تا در ثبت نام كنكور سراسري 97 دچار مشكل نشويد. مي توانيد براي مشاوره در اين زمينه با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تله مشاور تماس بگيريد تا از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني اين مركز برخوردار گرديد.

 

براي مشاوره جهت اطلاع از شرايط انصراف از دانشگاه و شرك مجدد در كنكور سراسري ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تله مشاور از طريق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگيريد.

 

منبع: شرايط انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور سراسري 97

مشاوره تحصيلي تله مشاور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.