تاثير معدل در كنكور ميزان و چگونگي تاثير معدل در كنكور

تله مشاور ايران اولين و تخصصي ترين سايت كشور در زمينه مشاوره تحصيلي , انتخاب رشته كنكور , دانشگاه , خانواده و نظام وظيفه است.

تاثير معدل در كنكور ميزان و چگونگي تاثير معدل در كنكور

۲۳ بازديد

 

ميزان تاثير معدل در كنكور سراسري 97 از جمله مواردي براي دانش آموزان و داوطلبان كنكور است كه در حال آماده شدن براي شركت در كنكور سراسري ۹۷ هستند. در واقع چند سالي است كه علاوه بر شركت در كنكور سراسري ، سوابق تحصيلي نيز در قبول شدن دانشگاه ها موثر خواهد بود كه تحت عنوان تاثير معدل در كنكور 97 مطرح مي شود. در اين مقاله قصد داريم به طور كامل در مورد تاثير معدل در كنكور 97 بپردازيم تا داوطلبان كنكور سراسري 97 با خيالي آسوده به برنامه ريزي كنكور سراسري 97 و تهيه منابع كنكور 97 بپردازند. البته شرايط تاثير معدل تغيير رشته كنكور 97 (آن دسته از داوطلباني كه در كنكور رشته اي به غير از رشته تحصيلي خود شركت مي كنند.) متفاوت مي باشد كه به دليل متفاوت بودن شرايط تاثير معدل در تغيير رشته كنكور 97 در مقاله اي ديگر به توضيح كامل آن پرداختيم

 

 

براي اطلاع دقيق از نحوه تاثير معدل در كنكور سراسري ۹۷ مي توانيد با كارشناسان ما از طريق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴ تماس بگيريد.

 

تاثير معدل در كنكور 97 به چه شكل خواهد بود ؟

تاثير معدل در كنكور سراسري 97 شامل دانش آموزان رشته هاي گروه رياضي-فيزيك ، علوم تجربي ، علوم انساني و گروه معارف اسلامي مي شود كه بعضي از دروس خود را به صورت امتحان نهايي در حوزه هاي برگزاري امتحانات استاني ، منطقه اي و يا كشوري گذرانده باشند. تا قبل از كنكور سراسري 95 تاثير معدل در كنكور به صورت تاثير مثبت بود به شكلي كه معدل كتبي نهايي 25% و دروس نهايي پيش دانشگاهي 5% در قبولي كنكور سراسري 95 موثر بودند. اما در كنكور سراسري 95 تاثير معدل در كنكور 95 به صورت قطعي بود كه با اعتراض بسياري از داوطلبان مواجه شد و در نهايت تاثير معدل در كنكور 95 فقط به معدل كتبي دبيرستان اختصاص داد شد. در سال بعد يعني كنكور سراسري 96 تاثير معدل در كنكور 96 دوباره به حالت قبل يعني تاثير مثبت در آمد به شكلي كه معدل كتبي نهايي 25% و دروس نهايي پيش دانشگاهي 5% در قبولي كنكور سراسري 96 موثر بودند.

 

 تأثير معدل در كنكور سراسري 97 حذف نشده است

مطالب مهم مرتبط:

  1. تاريخ و زمان ثبت نام كنكور سراسري 97

  2. ثبت نام كنكور سراسري 97

  3. شرايط ثبت نام كنكور سراسري 97

 

تاثير معدل در كنكور سراسري ۹۷

در مورد كنكور سراسري 97 هنوز اطلاعيه مربوط به تاثير معدل در كنكور 97 و دفترچه مربوط به ثبت نام كنكور سراسري 97 منتشر نشده است و به محظ انتشار دفترچه راهنماي ثبت نام ثبت نام كنكور سراسري 97 در همين صفحه اطلاعات مربوط به تاثير معدل در كنكور 97 قرار داده خواهد شد. اما با توجه به اتفاقاتي كه در سال هاي گذشته رخ داده ، پيش بيني مي شود كه تاثير معدل در كنكور 97 به صورت تاثير مثبت باشد به شكلي كه براي داوطلباني كه ديپلم خود را بعد از سال 1384 اخذ كرده اند ، معدل كتبي امتحانات نهايي آن ها تاثير 25 درصدي و براي افرادي كه دوره پيش دانشگاهي خود را بعد از سال 1391 اخذ كرده اند ، نمرات امتحانات نهايي دوره پيش دانشگاهي تاثير 5 درصدي دارد. با توجه به مثبت بودن تاثير معدل در كنكور 97 براي آن دسته از داوطلبان كنكور سراسري 97 كه معدل پاييني دارند جاي نگراني وجود ندارد و مي توانند با برنامه ريزي كنكور سراسري 97 دقيق اين جا ماندگي را در كنكور سراسري 97 جبران كنند.

 

منظور از تاثير مثبت و تاثير قطعي در تاثير معدل در كنكور 97 چيست ؟

تاثير معدل در كنكور 97 امكان دارد به دو شكل تاثير مثبت معدل در كنكور 97 و يا تاثير قطعي معدل در كنكور 97 باشد. هر دواطلب در كنكور سراسري 97 يك تراز كلي كسب مي كند. اين تراز در واقع از درصد هايي كه شخص در هر درس در كنكور سراسري 97 كسب مي كند ، محاسبه مي شود. براي تاثير معدل در كنكور سراسري 97 نيز با توجه به نمره هايي كه فرد در امتحانات نهايي دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي كسب كرده است يك تراز كلي تعريف مي شود. منظور از تاثير مثبت معدل در كنكور 97 اين است كه اگر تراز كسب شده در كنكور سراسري 97 كمتر از تراز كسب شده در امتحانات نهايي باشد با توجه به اين تاثير معدل در كنكور سراسري 97 به بهبود رتبه دانش آموز كمك مي كند و در واقع تاثير مثبت است ، معدل كتبي دبيرستان و نمرات امتحانات نهايي دوره پيش دانشگاهي را در پذيرش دانش آموز در كنكور سراسري 97 تاثير خواهند داد. اما اگر تراز كسب شده در كنكور سراسري 97 بيشتر از تراز كسب شده در امتحانات نهايي باشد با توجه به اين كه تاثير معدل در كنكور سراسري 97 اين دانش آموز باعث كاهش رتبه و تراز وي خواهد شد از تاثير معدل در كنكور 97 اين داوطلب صرفه نظر خواهد شد. در مورد تاثير قطعي بايد گفت فرقي نمي كند كه تاثير معدل در كنكور 97 باعث كاهش رتبه و تراز داوطلبي شود و يا به بهبود رتبه و تراز او مي انجامد در هر صورت معدل كتبي دوره دبيرستان و نمرات امتحانات نهايي دوره پيش دانشگاهي در قبولي داوطلب تاثير گذار خواهد بود.

 

تاثير معدل در كنكور 97 براي داوطلباني كه ديپلم خود را قبل از سال 84 گرفته اند چگونه است ؟

در واقع تاثير معدل در كنكور 97 براي داوطلباني كه مدرك ديپلم خود را قبل از سال 1384 و مدرك پيش دانشگاهي خود را قبل از سال 1391 گرفته اند به اين دليل كه هيچ كدام از امتحانات به صورت نهايي استاني ، ناحيه اي و يا كشوري برگزار نشده است ، بدون اثر مي باشد. به اين معني كه اين داوطلبان در كنكور سراسري 97 شركت مي كنند و تنها ملاك براي قبول شدن آن ها در كنكور سراسري 97 فقط تراز كسب شده در كنكور سراسري مي باشد.

 

براي اطلاع دقيق از تغييرات كنكور ۹۷ مي توانيد با كارشناسان ما از طريق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴ تماس بگيريد.

 

منبع: تاثير معدل در كنكور ميزان و چگونگي تاثير معدل در كنكور 97

مشاوره تحصيلي تله مشاور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.