اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 97-98

تله مشاور ايران اولين و تخصصي ترين سايت كشور در زمينه مشاوره تحصيلي , انتخاب رشته كنكور , دانشگاه , خانواده و نظام وظيفه است.

اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 97-98

۲۱ بازديد

اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان ۹۷-۹۸  كه با توجه به اين كه هر ساله در ارديبهشت ماه هزاران دانش آموز در پايه هاي ششم به هفتم و نهم به دهم براي قبولي در مدارس تيزهوشان به رقابت مي پردازند. معمولا نتايج آزمون تيزهوشان بعد از برگزاري آزمون نمونه دولتي، نتايج آزمون تيزهوشان اعلام مي شود و طي آن حدودا 24 هزار نفر از دانش آموزان كشور موفق به ورور به مدارس تيزهوشان در پايه هفتم و پايه دهم براي ادامه تحصيلي مي شوند. در كارنامه آزمون تيزهوشان آن دسته از داوطلبان كه كارنامه عدم قبولي دريافت كرده اند، تعداد پاسخ صحيح، غلط يا نزده و نمره اي كه كسب كرده است و نمره آخرين نفر قبولي در مدارس انتخابيش آمده است . سوالي كه در اينجا مطرح مي شود اين است كه آيا اين دانش آموزان در صورت داشتن اعتراض به نتايجشان حق اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان را دارند؟ بايد بدانيد كه آموزش و پرورش براي دانش آموزاني كه نتوانسته اند نمره و رتبه قبولي كسب كنن حق اعتراض به نتايج تيزهوشان را داده است. در اين مقاله سعي داريم راهنماي اعتراض به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان 97-98 را ارائه دهيم.

 

زمان و نحوه ي اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 97-98

بر اساس اعلاميه هاي سازمان ملي پرورش استعداد هاي درخشان در سال هاي قبل كليه دانش آموزان كه در آزمون تيزهوشان 97 شركت نموده اند. و رتبه و نمره قبولي لازم براي ثبت نام در مدارس تيزهوشان را بدست نياورده آند مي توانند در تير ماه به نتايج آزمون تيزهوشان 97 98 اعتراض كنند. سيكل ثبت اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان كاملا اينترنتي بوده و از طريق سايت azmoon.medu.ir انجام مي شود.

 

راهنماي اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 97

درخواست اعتراض به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان 97 -۹۸ به صورت اينترنتي مي باشد. براي درخواست اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 97 -98 بايد به سايت azmoon.medu.ir برويد. در گوشه سمت راست كد ملي و رمز ورود خود را وارد كرده و وارد سامانه شويد. بعد از ورود به سامانه شما مي توانيد اعتراض خود را به نتايج آزمون تيزهوشان ۹۷-۹۸  ثبت كنيد. با كليك بر رو آيكوني كه با كادر قرمز مشخص شده است، مي توانيد پاسخ برگ آزمون تيزهوشان خود يا فرزندتان را مشاهده كنيد. در واقع اين اين تصوير از پاسخ برگ آزمون تيزهوشان براي اين گذاشته شده است كه ممكن است تعداد پاسخ هاي صحيح، غلط و يا نزده در كارنامه اعلام شده با پاسخبرگ يكي نباشد. توصيه مي كنيم كه در صورت داشتن اعتراض نسبت به پاسخگويي درس هاي مختلف حتما كارنامه اعلام شده را با تصوير پاسخبرگ مقايسه نماييد. اما براي ثبت درخواست اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان بايد بر روي آيكوني كه با دايره قرمز بر روي تصوير نشان داده شده است كليك كنيد. با كليك بر روي اين آيكون فرم زير براي شما ظاهر مي شود.

 

در اين فرم به امكان اعتراض به 5 موضوع زير داده مي شود:

  1. مطالبقت نداشتن تعداد پاسخ هاي صحيح ، نزده و غلط مندرج در كارنامه با تصوير پاسخ برگ
  2. خطا در محاسبه نمره كل
  3. مطالبقت نداشتن اولويت هاي مندرج در كارنامه با اولويت هاي درج شده در كارت ورود به جلسه
  4. اعمال نشدن ضابطه پذيرش مربوط به دوقلو ها
  5. ساير موارد

 

معترضان به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان سال 97-98 حداكثر مي توانند به 3 مورد از 5 مورد بالا در خواست اعتراض دهند. به عنوان مثال دانش آموزي كه به مطالبقت نداشتن تعداد سوالات صحيح در كارنامه و تصور پاسخبرگ، مطابقت نداشتن اولويت هاي انتخابي با اولويت هاي كارت ورود به جلسه و خطا در محاسبه نمره كل اعتراض داشته باشد. براي هر كدام از اين موارد بايد حداكثر در 4 خط دلايل قانع كنند اعتراض خود برا بنويسد و ثبت كند. بخش انتهايي كه مربوط به پيشنهاد ها و نظرات نيز را پر و تكميل كنيد. بعد در پايان بر روي گزينه " ذخيره " كليك " كنيد تا كد پيگيري مربوط به اعتراض شما به نتايج آزمون تيزهوشان به نمايش در آيد. اين كد پيگيري را يادداشت و تا زمان دريافت نتيجه اعتراض آن را نزد خود نگه داريد.

 

زمان رسيدگي به اعتراض به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان 97-98

بر اساس تجربيات سال هاي گذشته نتيجه اعتراض آزمون مدارس تيزهوشان 97-98 حدكثر بين 2 الي 3 هفته بعد از پايان مهلت اعتراض تيزهوشان، نتايج اعتراضات مدارس تيزهوشان 97-98 خواهد شد. براي اطلاع از زمان دقيق ثبت نام رسيدگي به اعتراض به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان 97-98 عضو كانال تلگرام تيزهوشان شويد.

 

منبع: اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 97-98

مشاوره تحصيلي تله مشاور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.